yoga

Beweeg

je mee

Spetter pieter pater , lekker in het water.
|
Jodokus Kwak

Yoga

Yoga betekent letterlijk verbinding met als doel het verenigen van lichaam, geest en ziel. De houdingen in yoga zorgen voor een soepel en krachtig lichaam en bevorderen je concentratie. In een yogales is veel aandacht voor ontspanning en een positieve manier van denken. Alles wat je nodig hebt, is comfortabele kleding en een open houding! De lessen worden gegeven in kleine groepen en de docenten hebben een langdurige opleiding en de benodigde ervaring, waardoor aandacht en kwaliteit gewaarborgd zijn.

Hatha yoga (met yin elementen) is een combinatie van Hatha yoga houdingen en Yin yoga, ademoefeningen (pranayama), flow (vinyasa) zoals Zonnegroet, maar ook meditaties van Osho en Yoga Nidra, de Yogische slaap.

Natural Movement is een meditatie door beweging. Een zoektocht naar kracht door zachtheid, lichaamsbewustzijn en bewegingsbewustzijn. Er is aandacht voor transities, hoe je van de ene asana naar de volgende gaat, maar ook wat er tussen de asanas gebeurt. Het zorgt ervoor dat je heel bewust bent en de connectie voelt met adem, ruimte en lichaam: je bent in het hier en nu. We gaan op zoek naar de fysieke mogelijkheden van je lichaam. Beweeg je met heel veel plezier weg van je comfort zone. Natural movement is yoga zonder mat en geschikt voor iedereen.

Vinyasa yoga is een krachtige, dynamische vorm van yoga en de meest intensieve yoga vorm op het rooster. Voor iedereen die de uitdagende houdingen willen aangaan om FIT te worden. Je kunt werken op je eigen niveau en alle niveaus zijn welkom.

Yin yoga (met yang elementen)  je start de eerste helft van de les met een rustige gentle flow, waarna je vervolgens in het yin gedeelte poses langer vasthoudt (2 tot 3 minuten). Op deze manier bouw je je beweging en activiteit (yang) af naar diepere, wel passievere houdingen, binnen de lagen van je lichaam (yin).

 

Dans

Barre in een combinatie van Pilates, ballet en conditietraining wordt er gewerkt aan lange soepele spieren, kracht en uithoudingsvermogen m.b.v. meerdere props. Het is een total-body workout met  de nadruk op de billen, benen en buik. BARRE is IN en je hoeft geen ballerina te zijn!

Klassiek ballet voor volwassenen voor wie al ervaring heeft met lessen klassiek ballet, vanuit verschillende richtingen smelten de bewegingen uit het klassieke ballet samen met de muziek en je wordt je bewust van je houding. De barre staat klaar op vrijdagavond!

Moderne JAZZ dans beweeg anders! Warming up met stretches volgens de Simonson techniek en daarna choreografie moderne dans, organisch en creatief en zó fijn voor je lijf!

 

FUNdamentals

Ga je mee op ontdekkingsreis? 

In deze les ligt het accent op waar JIJ in uitgedaagd wilt worden. Je balans? Je kracht? Je mobiliteit? Je coördinatie? Meer? Grondvormen van bewegen vormen de basis om in het dagelijkse leven je FIT te voelen. Met een speelse twist op weg naar een FIT O…lijf, een nieuwe concept en niks ligt nog vast, hou je van een nieuwe uitdaging en ben je nieuwsgierig?